De reis is rond! - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu De reis is rond! - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu

De reis is rond!

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juni 2015 | Nederland, Wijchen

Hallelujah!!!!! DE REIS IS ROND!!!!!
Ongelofelijk, nu ik de moed al bijna op had gegegeven ben ik er toch in geslaagd om de planning rond te krijgen. In het afgelopen jaar ben ik al ontelbaar keer opnieuw begonnen om de reis passend op papier te krijgen. Door de summiere informatie taste ik toch telkens op diverse vlakken in het duister. De tours en excursies die vanuit hier te vinden waren, waren enkel de commerciële tours met europeesche (lees: bespottelijk dure) prijzen. Doordat ik geen grip kreeg op de voor ons interresante tours was het dus ook onmogelijk om de binnenlandse vluchten te boeken.
Geen info=geen data's/tijden/prijzen=geen planning=geen vluchten. Uiteraard goed voor het avontuurlijke gevoel maar minder goed voor mijn gemoedsrust!
Ik heb nou eenmaal de eigenaardigheid dat ik liever niks aan het toeval overlaat. Prima om ter plekke van het schema af te wijken maar dan wél als we daar zelf voor kiezen en niet omdat we bv. nét n dag te laat zijn om mee te kunnen met 'n bepaalde tour of dergelijke.
Daarbij nog het feit dat ter plekke plannen véél tijd kost en reizen met bus en trein héél véél tijd kost, was het niet handig.
Aangezien de Versteegjes altijd nogal 'n hoog reistempo prefereren en heel veel in 'n korte tijd willen zien, begrijpen jullie dat ik nu inwendig 'n dansje maak van geluk nu ik jullie kan mededelen dat we zojuist 2 binnenlandse vluchten hebben geboekt, de planning rond is, hoteldata's zijn aangepast.....en ik nu met 'n voldaan gevoel achterover kan gaan zitten op de bank.
De grap is dat we nu in slechts 1 uur en 'n kwartier vliegen (t.o.v 17 uur met de trein of 2 dagen met de bus) én goedkoper uit zijn dan met de treintickets, bizar toch!

De planning is als volgt;

Za 25 Vertrek A'dam-Hanoi
Zo 26 Aankomst Hanoi
Ma 27 Hanoi
Di 28 Dagtocht Tam Coc- Hoa Lu
Wo 29 Hanoi (in de middag rondtour met Hanoi Kids)
Do 30 2 daagse tour Mai Chau
Vr 31 2 daagse tour Mai Chau
Za 1 Hanoi...........................................................> nachttrein Sapa
Zo 2 Sapa/ Bac Ha (kleurrijke markt etnische minderheden)
Ma 3 Sapa
Di 4 Sapa............................................................> nachttrein Hanoi
Wo 5 Ha Long Bay Cruise
Do 6 Ha Long Bay Cruise........................................> vlucht Danang
Vr 7 Hoi An
Za 8 Hoi An
Zo 9 Hoi An (1/2 dag Cam Thanh water Coconut village)
Ma 10 Hoi An (My Son bij zonsopgang)................> vlucht Ho Chi Minh
Di 11 3 daagse tour Mekong+ Tra Su Cajaput Forest
Wo 12 3 daagse tour Mekong+ Tra Su Cajaput Forest
Do 13 3 daagse tour Mekong+ Tra Su Cajaput Forest
Vr 14 Cu Chi Tunnels
Za 15 Dagtocht My Tho/ Ben Tre
Zo 16 Vertrek HCMC - A'dam

Verslag uit: Nederland, Wijchen

Bye bye luxe....hello Vietnam!

Na onze reis naar Thailand 3 jaar geleden bleef het kriebelen. Tot twee keer toe hebben we daarna geprobeerd om net zoals 'normale' mensen te gaan genieten van het all-inclusive verhaal, helaas zonder bevredigend resultaat. Turkije in 2013 was 'n ramp. Vorig jaar nogmaals 'n poging gedaan op Kreta maar ook toen weer sloeg de verveling al na enkele uren vertoeven aan het zwembad toe.
Doordat we het roer op dat moment direct hebben omgegooid, hebben we alsnog 'n onvergetelijke vakantie gehad. Het all-inclusive verhaal hebben we gelaten voor wat het was en hebben de rest vd vakantie 'n auto gehuurd en zo Kreta doorkruist. We hebben genoten maar onze portemonnee wat minder. Het all-inclusive verhaal is al niet goedkoop maar als je er vervolgens geen gebruik van kunt maken doordat je hele dagen weg bent dan is de rekensom snel gemaakt.
Na 8 dagen Kreta kwam het besef dat we nauwelijks minder kwijt waren dan 19 dagen Thailand, dat was behoorlijk bitter.
Het feit is gewoon dat we klaarblijkelijk niet behoren tot de doorsnee toerist die met volle teugen geniet van luxe en luieren. Vakantie is voor ons grenzen verleggen, het avontuur tegemoet in welke vorm dan ook. In Thailand met de bloedzuigers tussen onze tenen, de rondvliegende tampons in de jungle en al slapende in een of andere primitieve boomhut....dat was voor ons het ultieme vakantiegevoel.
Het besluit was dus snel gemaakt, onze 'droom achterna in Thailand' krijgt 'n vervolg;
Bye bye luxe.....hello VIETNAM !!!