Dagtocht Tam Coc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu Dagtocht Tam Coc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu

Dagtocht Tam Coc

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Vandaag zijn we naar Hoa Lu geweest en Tam Coc. Het was weer 'n geslaagd dagje al had het cultuur snuiven in Hoa Lu voor ons niet gehoeven. Dat gedreutel achter de kudde aan is niks voor ons, liever gaan we onze eigen weg. Tempels en dergelijke prima, mooi voor 'n paar foto's maar daarna hebben we het al snel weer gezien. Het verhaal over de dynastie van lang lang geleden kan ons eigenlijk geen klap schelen, ik baal omdat het me van m'n foto's weghoudt en de kids vinden het kapot saai zoals ze dat zeggen.
Tam Coc daarentegen was zeer de moeie waard. Je kijkt je ogen uit!
Je vaart hier tussen de kalksteen rotsformaties, groene rijsvelden en gigantische waterlelies in smalle bootjes, met als grappig detail dat ze hier roeien met hun voeten. Aan de oevers en soms zelfs in het water zie je boeren druk aan het werk, eentje hield in het water zelfs zijn vooroorlogse groene helm op.
Je vaart zelfs 'n gedeelte onder het kalksteengebergte door.
Na deze tocht hebben we nog 'n korte fietstocht gemaakt dwars door het dorp en de rijstvelden, het was prachtig.
Het was weer 'n prachtige dag alleen jammer dat Jeroen in de bus op weg naar huis behoorlijk beroerd werd. Eenmaal bij ons hotel aangekomen is hij na 2 aspirines meteen het bed ingedoken om vervolgens als 'n blok in slaap te vallen. Zelf dacht hij dat hij door de bus wagenziek was geworden, ik hoop tenminste dat het hier bij blijft want het zou wel weer iets voor ons zijn dat er een van ons tijdens de vakantie ziek wordt.
Afwachten dus maar.
Toen Jeroen op bed lag ben ik samen met de kids er maar even op uitgetrokken om iets voor het eten te halen. Gisteravond hadden we bij een vd vele streetfoodkraampjes iets gegeten wat zó ontzettend lekker was. Dankzij de ingebouwde Tomtom van dochterlief vonden we het stalletje terug en hebben vooallemaal 'n bakje meegenomen. Als jullie je nu afvragen wat het precies was.....dat antwoord moet ik helaas schuldig blijven want we hebben echt geen flauw idee. Het lijkt in ieder geval iets van gedroogde kreeft wat er door heen zit maar verder????
Bij 'n kraampje vlak bij ons hotel haalde we nog wat gefrituurde deeg en loempia-achtige hapjes en zo hadden we voor nog geen 3 euro in totaal, ons eigen minibuffetje.
met behulp van de bijgeleverde chopsticks hebben we alles op onze kamer opgegeten, het was weer heerlijk.
Gister hebben we overigens super-de-luxe gegeten in 'n uiterst gezellig restaurantje. Ieder 'n flinke biefstuk welke zo mals was dat hij zowat smolt op de tong, frietjes, gebakken aardappeltjes en groente. Met daarnaast de nodige drank en zelfs milkshakes waren we alles bij elkaar nog geen 28 euro kwijt! Voor Aziaatische begrippen heel veel geld maar voor ons uiteraard 'n giller, daar kun je nog eens voor uit eten gaan!

Inmiddels is Jeroen wakker en voelt zich godzijdank 'n stuk beter. Het zal naar verwachting dan toch de lange rit zijn geweest die hem deze reis niet goed is bekomen. De volgende keer maar voor de zekerheid 'n reispilletje erin want we zullen deze vakantie toch nog wel wat meer kilometers moeten maken.

Morgen weer bijtijds op voor de 'Hanoi full day walking tour'. We hebben er weer zin in!
Ik zal gauw nog wat foto's van vandaag uploaden en ga daarna lekker m'n bedje in, welterusten alvast.

• 28 Juli 2015 - 17:19

Verona:

Wauw echt superr wat jullie daar allemaal doen en wat je daar allemaal ziet.
    Die reisverslagen lezen van jullie echt super leuk ik zit er gewoon op te wachten haha.
    Voor de rest zeg ik nu tegen jullie slaap ze. Morgen een gezellige dag weer. en tot het volgende reisverslag.

xxx Verona

• 28 Juli 2015 - 17:43

Familie Verstegen:

Dankjewel Verona, we hebben het ook enorm naar onze zin. Het is fijn om alle indrukken van me af te schrijven en zo het thuisfront op de hoogte te houden.
    De foto's houden jullie van me te goed. Op de een of andere manier krijg ik geen foto's geplaatst, enkel 3 afbeeldingen vanuit mn telefoon zodat jullie toch n beeld hebben.
    Xxx Sandra

• 28 Juli 2015 - 17:55

Eus:

Hallo familie

Wat is dit weer een mooi verhaal en mooie foto"s.
    Was er dus weer een beetje bij vandaag....hihi.

XXXXX Eus

• 29 Juli 2015 - 17:37

Dorothé :

Hoi lieverds, Wat moooooi! En wat vind je daar knappe kinderen zeg! Die moet je mss maar mee hierheen nemen-) haha
    Zonder dollen, wat een gewaarwording. Je weet niet wat je ziet. Wat zijn trouwens die grote groene stelen met soort van bloem/blad bovenaan? Prachtig! Die zouden in een vaas niet misstaan. Dus.... ook maar meenemen dus!
    Heel fijn dat Jeroen weer opgeknapt is. Tja.... Wie was er ook alweer het sterke geslacht??
    Nou luitjes..., weer heel veel plezier samen en niet meer ziek worden hoor! Dikke

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Bye bye luxe....hello Vietnam!

Na onze reis naar Thailand 3 jaar geleden bleef het kriebelen. Tot twee keer toe hebben we daarna geprobeerd om net zoals 'normale' mensen te gaan genieten van het all-inclusive verhaal, helaas zonder bevredigend resultaat. Turkije in 2013 was 'n ramp. Vorig jaar nogmaals 'n poging gedaan op Kreta maar ook toen weer sloeg de verveling al na enkele uren vertoeven aan het zwembad toe.
Doordat we het roer op dat moment direct hebben omgegooid, hebben we alsnog 'n onvergetelijke vakantie gehad. Het all-inclusive verhaal hebben we gelaten voor wat het was en hebben de rest vd vakantie 'n auto gehuurd en zo Kreta doorkruist. We hebben genoten maar onze portemonnee wat minder. Het all-inclusive verhaal is al niet goedkoop maar als je er vervolgens geen gebruik van kunt maken doordat je hele dagen weg bent dan is de rekensom snel gemaakt.
Na 8 dagen Kreta kwam het besef dat we nauwelijks minder kwijt waren dan 19 dagen Thailand, dat was behoorlijk bitter.
Het feit is gewoon dat we klaarblijkelijk niet behoren tot de doorsnee toerist die met volle teugen geniet van luxe en luieren. Vakantie is voor ons grenzen verleggen, het avontuur tegemoet in welke vorm dan ook. In Thailand met de bloedzuigers tussen onze tenen, de rondvliegende tampons in de jungle en al slapende in een of andere primitieve boomhut....dat was voor ons het ultieme vakantiegevoel.
Het besluit was dus snel gemaakt, onze 'droom achterna in Thailand' krijgt 'n vervolg;
Bye bye luxe.....hello VIETNAM !!!