Don't fuck with the Vietnamese people! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu Don't fuck with the Vietnamese people! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu

Don't fuck with the Vietnamese people!

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2015 | Vietnam, Hội An

Gisteren zijn we na het doorpassen van de kleding heerlijk 'n paar uurtjes naar het strand geweest. Op aanraden van de eigenaresse vd homestay zijn we naar 'n ander strand geweest, welke nòg mooier was. Het was 'n strand zoals je ze vaak in de boeken ziet, compleet met van die ronde bamboe visserskorven waar we van de week ook in hebben rondgedobberd.
Bij aankomst bleken we gratis gebruik te kunnen maken van de ligbedden met parasols, mits we na afloop daar de lunch zouden nuttigen, uiteraard geen enkel probleem. Lunchen moesten we toch dus dat kwam prima uit.
Na onze enthousiaste verhalen over het zeewater van de dag ervoor, gaf mijn schat zich gewonnen en kwam, ondanks zijn afkeer voor de zee, ook het water in.
Het onvoorstelbare gebeurde, het beviel hem zo goed dat ook hij bijna de gehele tijd het water in is geweest.
Gezegd moet worden dat het water hier inderdaad compleet anders aanvoelt, niet zo vies plakkerig zoals we normaal gewend zijn.
De foto's van het strand moet ik jullie schuldig blijven want deze zijn genomen met de onderwatercamera waarvan de geheugenkaart niet gelezen kan worden door de Ipad-kit.
Zoals beloofd, na afloop heerlijk geluncht bij het restaurant op het strand.
Tegen onze verwachtingen in bleek het geen drol te kosten. Ik had 'n salade met Calamaris, het duurste gerecht van ons 4en en dit kostte slechts 3, 50 euro.
Achter ons ontstond ineens 'n hoop commotie omdat 'n koppel samen, als lunch, slechts 'n bakje gestoomde rijst wilde bestellen van nog geen 40 cent.
De hele dag gebruik maken van de strandbedden, enkel eigen drank nuttigen en dan te zeikerig om na afloop max. 3,50 euro uit te geven voor 'n complete lunch.
De bevolking in deze regio is uiterst vriendelijk maar nu sloeg de dame in kwestie finaal op tilt. Ze maakte het koppel uiterst venijnig duidelijk dat dàt dus niet de bedoeling was en ze op deze manier genoodzaakt was om alsnog de ligbedden in rekening te brengen. Toen het koppel dit weigerde en voet bij stuk bleven houden dat ze samen enkel en alleen 'n laf bakje rijst wilde delen, explodeerde de Vietnamese dame en schreeuwde "I KILL YOU!!!!"
Dus als jullie ook ooit plannen hebben om naar Vietnam te komen....don't fuck with the Vietnamese people !!!

Vanmorgen onze kleding opgehaald. Buiten 'n vest van Mike wat opnieuw gemaakt moest worden omdat er iets fout was gegaan, was alles al klaar.
Het was de bedoeling dat we de stad bij daglicht zouden gaan bekijken maar zelfs op de vroege ochtend bezweek je zowat van de warmte. Plannen dus maar weer gewijzigd!
Het is overigens wel verbijsterd dat wij zowat het loodje leggen, terwijl het gros vd plaatselijke bevolking stoïcijns rondloopt in lange broeken, vesten met lange mouwen en capuchon, handschoenen, hoog opgetrokken sokken, mondkapje en zonnebril!
En dit alles om maar ieder straaltje zon van hun huid te vermijden uit angst om bruin te worden.
Zoals bij ons 'n lekker bruin tintje het schoonheidsideaal is, is het daar 'n teken van armoede. Hoe bleker, hoe mooier, hoe meer aanzien men heeft.
Bizar.......en toch wonen we op dezelfde planeet, maar met compleet andere opvattingen en ideeën.
We blijven ons telkens opnieuw verbazen als je om je heen kijkt en met de mensen praat. Dìt maakt het reizen nou juist zo leuk!

Vandaag hebben we 'n tour geboekt om zoals volgens m'n planning morgen 'My Son' te gaan bekijken waarvoor we al om 04.45 uur worden opgehaald....dat wordt dus vandaag met de kippen op stok.
Tevens hebben we alvast de 3 daagse tour over de Mekong geboekt, die we meteen de eerste dag in HCMC al willen gaan maken.
Onze vlucht van morgen naar HCMC is overigens verlaat, we vliegen nu pas om 19.10 en komen om 20.20 aan.
Maar goed dat we daar 's avonds na aankomst geen tour meer hoeven te regelen.

Maar nu eerst nog even naar het strand. Bewust wat later op de dag omdat het Vietnamese zonnetje onze bleke Hollandse koppies en schouders behoorlijk te pakken heeft gehad.
Later vandaag zal ik wederom de foto's uploaden.

• 09 Augustus 2015 - 13:12

Dorothé :

Hoi hoi,

Wat een verademing zeg! Heerlijk ALLEMAAL in het water! Maar ja, uitgerekend nu zijn er (nog ) geen foto's! We moeten je dus maar op je bruine ogen geloven Sandra, dat Jeroen ook het water in is geweest, haha.
    Maar alle gekheid op een Vietnamese stokkie, wat een mooie dagen hebben jullie weer. Hebben net de voorgaande foto's zitten bekijken, WOW! Wat mooi!
    Hoop dat de volgende toer zonder tegenslag verloopt en we kijken uit naar het volgende bericht. Liefs van hier, dikke kus.

• 09 Augustus 2015 - 14:04

Verona:

Haha ik ken het die man van mij gaat ook bijna niet het water in . Maar voor de rest wat een leuk verslag weer. Ik kijk elke x uit naar het verslag van je. Geniet er nog van want voor dat je het weet zit je weer in het vliegtuig op weg naar huis.

heel veel liefs Verona x

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Bye bye luxe....hello Vietnam!

Na onze reis naar Thailand 3 jaar geleden bleef het kriebelen. Tot twee keer toe hebben we daarna geprobeerd om net zoals 'normale' mensen te gaan genieten van het all-inclusive verhaal, helaas zonder bevredigend resultaat. Turkije in 2013 was 'n ramp. Vorig jaar nogmaals 'n poging gedaan op Kreta maar ook toen weer sloeg de verveling al na enkele uren vertoeven aan het zwembad toe.
Doordat we het roer op dat moment direct hebben omgegooid, hebben we alsnog 'n onvergetelijke vakantie gehad. Het all-inclusive verhaal hebben we gelaten voor wat het was en hebben de rest vd vakantie 'n auto gehuurd en zo Kreta doorkruist. We hebben genoten maar onze portemonnee wat minder. Het all-inclusive verhaal is al niet goedkoop maar als je er vervolgens geen gebruik van kunt maken doordat je hele dagen weg bent dan is de rekensom snel gemaakt.
Na 8 dagen Kreta kwam het besef dat we nauwelijks minder kwijt waren dan 19 dagen Thailand, dat was behoorlijk bitter.
Het feit is gewoon dat we klaarblijkelijk niet behoren tot de doorsnee toerist die met volle teugen geniet van luxe en luieren. Vakantie is voor ons grenzen verleggen, het avontuur tegemoet in welke vorm dan ook. In Thailand met de bloedzuigers tussen onze tenen, de rondvliegende tampons in de jungle en al slapende in een of andere primitieve boomhut....dat was voor ons het ultieme vakantiegevoel.
Het besluit was dus snel gemaakt, onze 'droom achterna in Thailand' krijgt 'n vervolg;
Bye bye luxe.....hello VIETNAM !!!