Klaar voor vertrek richting Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek richting Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek richting Sapa

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2015 | Vietnam, Hanoi

Even kort..

We kunnen elk ogenblik worden opgehaald voor de nachtrein naar Sapa.
Geen flauw idee of ik de komende dagen de kans krijg om 'n reisverslag te plaatsen.
Vandaag hebben we niet veel gedaan behalve 'n rondje Hoàn Kiêm Lake waar de plaatselijke bevolking hun dagelijkse ochtendgymnastiek doet. Hoogst amusant, overal waar je kijkt staan ze de meest vreemde oefeningen te doen, sommige zelfs in hun ondergoed. Er was 'n groepje dames die de grootse lol hadden tijdens hun dansles 's morgens om 7.30 en 'n oude man stond zijn oren ritmisch op te rekken. 'n Vreemd volkje dus!
We hebben vandaag alle 4 maar 'n regenjas aangeschaft want het lijkt niet meer te stoppen met regenen. Gelukkig mag het de pret niet drukken maar het zou toch wel lekker zijn als we ook nog 'n paar mooie dagen zouden krijgen.
Momenteel is het in heel Azië slecht, het beroerdste weer sinds 40 jaar. Normaal kenmerkt het regenseizoen zich door 'n enkele heftige plensbui waarna het weer volledig opklaard. Deze vlieger gaat nu niet op dus.

• 01 Augustus 2015 - 18:56

Verona:

Heel veel plezier in Sapa. En echt superr jammer van het weer maar ja dat mag de pret niet drukken...
    xxx Verona

• 03 Augustus 2015 - 21:27

Dorothé :

Heel veel plezier in Sapa. Hoop voor jullie dat het weer wat zal opklaren!
    Gelukkig zijn regenjassen in ons kikkerlandje ook geen overbodige luxe, ze komen dus altijd wel van pas.
    Liefs van ons xxx

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Bye bye luxe....hello Vietnam!

Na onze reis naar Thailand 3 jaar geleden bleef het kriebelen. Tot twee keer toe hebben we daarna geprobeerd om net zoals 'normale' mensen te gaan genieten van het all-inclusive verhaal, helaas zonder bevredigend resultaat. Turkije in 2013 was 'n ramp. Vorig jaar nogmaals 'n poging gedaan op Kreta maar ook toen weer sloeg de verveling al na enkele uren vertoeven aan het zwembad toe.
Doordat we het roer op dat moment direct hebben omgegooid, hebben we alsnog 'n onvergetelijke vakantie gehad. Het all-inclusive verhaal hebben we gelaten voor wat het was en hebben de rest vd vakantie 'n auto gehuurd en zo Kreta doorkruist. We hebben genoten maar onze portemonnee wat minder. Het all-inclusive verhaal is al niet goedkoop maar als je er vervolgens geen gebruik van kunt maken doordat je hele dagen weg bent dan is de rekensom snel gemaakt.
Na 8 dagen Kreta kwam het besef dat we nauwelijks minder kwijt waren dan 19 dagen Thailand, dat was behoorlijk bitter.
Het feit is gewoon dat we klaarblijkelijk niet behoren tot de doorsnee toerist die met volle teugen geniet van luxe en luieren. Vakantie is voor ons grenzen verleggen, het avontuur tegemoet in welke vorm dan ook. In Thailand met de bloedzuigers tussen onze tenen, de rondvliegende tampons in de jungle en al slapende in een of andere primitieve boomhut....dat was voor ons het ultieme vakantiegevoel.
Het besluit was dus snel gemaakt, onze 'droom achterna in Thailand' krijgt 'n vervolg;
Bye bye luxe.....hello VIETNAM !!!