Jungle Treehouse avontuur - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu Jungle Treehouse avontuur - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Familie Verstegen - WaarBenJij.nu

Jungle Treehouse avontuur

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2012 | Thailand, Surat Thani

Dit berichtje schijf ik vanaf het balkon van onze boomhut in de Jungle temidden
van alle oerwoudgeluiden.
Ik kan jullie verzekeren....het is 'n aparte gewaarwording! Wat is dit blits!
De badkamer is hilarisch. Daar sta je dan, poedeltjenaakt onder een watervaldouche hoog in de bomen, temidden van het tropisch groen in de openlucht.
Mr. tee verzekerde ons dat we vannacht met een gerust hart de ramen open konden laten
staan, apen slapen rond deze tijd. Op mijn reaktie dat de apen wel welkom waren maar
ik juist de schrik had voor al het gespuis begon hij smakelijk te lachen.
Zoals mijn moeder altijd zegt, San heeft liever een tijger in bed dan een spin in haar huis.

Na een prima vlucht van nog niet eens 2 uur, stond er zoals afgesproken al iemand met 'n bordje klaar met onze naam daarop om ons vanuit de luchthaven Phuket naar
Khao Sok national park te brengen.
In eerste instantie even een domper. De familytreehouse was dubbelgeboekt,
nu kregen we 'n andere boomhut maar met gescheiden kamers.
Inmiddels is het probleem opgelost en genieten we met volle teugen
van ons Robinson avontuur.
De planning hebben we inmiddels omgegooid omdat we niet zo'n zin hebben morgen in een
dagje rust. We gaan morgenvroeg al beginnen met de twee daagse lake-tour, met een overnachting op 'n bamboe rafthouse op het meer.
Morgen dus geen reisverslag, maar geen zorgen als jullie niks horen, we gaan met een groep van 6 tot 12 man samen met een gids.
Maandag zouden we de nachttrein nemen naar Bangkok maar na een tip van een stel Vlamingen, willen we nu in Surat Thani de nachttrein nemen naar Rachaburi vanwaar we verder naar Kanchanaburi reizen per Local Bus.
Dit vonden zij een ervaring op zich en aangezien wij ook wel voor een stukje avontuur te porren zijn gaan we nu temidden van de kippen en wat dan nog meer de Thai in de bus meenemen, naar Kanchanaburi ipv met de taxi.
De laatste dag gaan we hier dan nog tuben en naar 'n apentempel die hier vlakbij schijnt te zijn. Altijd leuk natuurlijk, 'n stel loslopende apen rondom een tempel, helemaal
nu ik Lopburi (apenstad) in mijn schema had moeten schrappen vanwege tijdgebrek.
Het internet is hier erg moeizaam, ik hoop dat ik mijn verslag nog voor vertrek van de lake-tour kan uploaden.
Foto's gaan momenteel helemaal moeizaam. De foto's van onze twee daagse trekking en de mahouttraining krijg ik er ook niet allemaal op, die houden jullie dus nog te goed.
Veel liefs van de Robinson FamilyXXX

Even een korte aanvulling.....
We hebben er toch heel wat voor over om het thuisfront op de hoogte te houden.
Toen ik vanuit onze boomhut naar de receptie wilde lopen bleek dit niet meer zomaar te gaan. Het is hier inmiddels 23.00 en dus pikkedonker.
De weg vinden is dus niet zo vanzelfsprekend waardoor, toen bleek dat we verkeerd liepen, Jeroen grapte: Godverdomme, we hadden beter broodkruimels kunnen strooien! We hadden de grootste lol mede doordat
de een na de ander 'n gil gaf door dat een of ander beest voorbij kwam schieten. Net nadat Jeroen de kids tot de orde had geroepen dat ze stil moesten zijn en zich niet zo aan moesten stellen begon jeroentje ineens driftig op en neer te springen.....hij had een of ander beest onder de voeten. Toen was het feest compleet, zo zie je maar, zelfs even een verslagje uploaden is hier al een avontuur temidden van de vuurvliegjes en minuscule, rondfladderende vleermuizen.